Friday, April 24, 2015

Tahukah anda bahawa bibir juga perlu dicuci?

Bismillah & Assalamualaikum

Adakah anda tahu bahawasanya pencuci mulut juga wujud diluar sana. No, I'm not talking about pencuci mulut a.k.a dessert. Buah-buahan, ice-cream kinda like that, no.

This pencuci mulut a.ka. bibir is a cleanser like pencuci muka yang kita dah guna bertahun tuuu. hihih. Mula-mula aku pun heran, bibir pun ada cleanser jugak, tapi bila lama-lama dah guna macam best je, macam menarik jeeee. Bibir aku okay, cuma dalam setahun sekali (late 2 years) bibir aku akan sakit pedih menggelupas. Pedih gila kott. Aku rasa, allergic (sebab, kali ni aku kena selepas aku makan udang kering dalam somtam :'( sebab, sebelum ni tak pernah pun kejadian seperti ni menimpa diri ku. Dah, tiba-tiba ada allergic baru. Sobsssssss

Aku pun, nak lah cari jalan penyelesaian. Maka, bertemu jodohlah aku dengan satu lip cleanser ni,

Lip Tint Cleanser nama diaa.

Bolehlaa, best laa pakai lip cleanser ni, rasa bibir kita begitu bersih sekali. Sebenarnya, lip cleanser ni untuk membersihkan bibir lepas pakai lip tint. Tapi, tak pakai lip tint pun aku main belasah jugak pakai cleanser ni. ihik!

Pastu kan, bibir pon ada scrub jugak uolls. Ingat muka, badan, kaki je ada scrub, cik bibir pun nak ber-scrub jugakkkk. Bibir scrub ni cam comels je, cam cute jer.

Taadaaaa! Comels kan lips scrub ni? hihi. perisa strawberry lagi uolls

Lip scrub ni, base dia gula, madu kinda lika that laa. Kalau tak tutup rapat, maka datanglah si semut tuu nak cari rejeki yang halal. Overall, best la lip scrub ni, bibir jadi makin lembut gittuwww. Auuwww

So, mana nak best kalau cerita takde result. Kalau presentation Final Project pun, mana nak lulus kalau takde result, ye dak?

Tadaaaaa

Ambik kauuu, zoom-in ssangatt haa. haha, excuse my yellow teeth, aherm. Okay laa okay laaa, not bad :P

Ni, lip selepas pakai lipbalm. Beza kan?

Tu jelah, motif nak cakap sekarang lip cleanser, lip scrub pon ada. Macam, tanjat jugak benda camni ada, ke aku noob again? baru tahu semua ni ada? sobbbss. Lepas ni, apa pulak lah ye

Till Then, Salam Alaik.

No comments: