Tuesday, April 28, 2015

Ibu Kool, Bapa Hebat

Bismillah & Assalamualaikum

Semalam, aku teman kak ipaq dengan anak buah pegi klinik ibu dan anak for check-up bulanan baby. Sambil menunggu dekat ruang menunggu klinik tuu, aku boring then aku ambik la buku nak baca. Pilih-pilih punya pilih, aku nampak buku ni. hmmmm, menarik! benak ku berkata-kata. So, aku ambik, tajuk dia swag jugak lah aku tengok..

Jenggg jengg

Parenthood type book uolls

First page buku tuu pun dah menarik untuk aku baca for the next page. Tapi, aku tak sempat baca banyak pun.. Tapi, point yang aku paling ingat the most dalam buku ni adalah ayatnya berbentuk begini lebih kurang..

Ibu Kool, Bapa Hebat bila..

1) Anak-anak ingat peristiwa yang menggembirakan bersama ibu bapanya

2) Apabila bil telefon anak melambung tinggi, dan anda sebagai ibu bapa menyuruh anak anda membayar jumlah lebihan dari sepatutnya itu, dan mereka membayar tanpa membantah

3) Point 3, aku lupa T_T macammm biasaaalah, pelupa! sobbs. Aku rasa point ke-3 lebih kurang kot dengan point pertama. Nati aku pegi pinjam buku ni dekat perpustakaan desa kampung aku lah, aku baca balik. tssk

Dah, dalam buku tu ada 3 point je. So, Ibu Kool, Bapa Hebat kah anda semua?

Umi abah aku dalam golongan "Ibu Kool, Bapa Hebat" tak? Jawapan aku YA! sebab, semua point tu kena dengan aku sebagai anak ni haa. Aku pon nanti nak jadi Ibu Kool + swag jugekk laahhh. hahah

Till Then, Salam Alaik

No comments: