Friday, August 21, 2015

aku bersyukur

Bismillah



Aku bersyukur aku dilahirkan dalam agama Islam.

Aku bersyukur aku adalah ummat Nabi Muhammad kekasih Allah.

Aku bersyukur aku dilahirkan dari perut ummi.

Aku bersyukur Allah pinjamkan ummi dan abah sebagai ibubapa aku.

Aku bersyukur dikurniakan keluarga dengan seadanya mereka.

Aku bersyukur Allah pinjamkan adik-beradik dengan seadanya mereka.

Aku bersyukur Allah pinjamkan aku merasai menjadi seorang kakak.

Aku bersyukur Allah pinjamkan aku merasai menjadi makcik (yang comel :p).

Aku bersyukur Allah pinjamkan aku rezeki untuk merasai pengalaman belajar.

Aku bersyukur Allah pinjamkan aku sahabat dengan seadanya mereka.

Aku bersyukur Allah hadirkan orang sekeliling yang terima seadanya aku.

Aku bersyukur Allah pinjamkan kehidupan yang sangat indah ini.

Aku bersyukur Allah pinjamkan nyawa yang masih bernyawa sampai saat ini.

Aku bersyukur Allah sentiasa hadirkan rasa takut kepada hati ini untuk sentiasa takut akan azabNya.

Aku bersyukur Allah campakkan rasa cintaNya dihati ini.

Aku bersyukur Allah sentiasa uji aku untuk sentiasa ingat kepadaNya disaat aku alpa.

Aku bersyukur Allah pertemukan aku dengan orang yang salah untuk memberi kesedaran kepada aku.

Aku bersyukur Allah jadikan aku salah dalam membuat pilihan untuk dijadikan kesedaran kepada orang lain.

Aku bersyukur Allah pinjamkan guru-guru untuk mengajar aku pelbagai bidang ilmu duniawi dan ukhrawi.

Aku bersyukur Allah pinjamkan tubuh badan ini.

Aku bersyukur Allah pinjamkan ibubapa yang sentiasa ingatkan aku mengenai Agama Allah.

Aku bersyukur Allah turunkan rezeki yang secukupnya kepada keluargaku.

Aku bersyukur Allah jadikan aku untuk merasa kehidupan di dunia ini walau sementara.

Aku bersyukur Allah jadikan AKU, AKU yang bernama Cahaya Keindahan Yang Beradab.

Aku bersyukur menjadi AKU. Alhamdulillah.




P.S: Terlalu banyak untuk disyukuri dalam hidup ini. Setiap orang punyai bahagian masing-masing

No comments: